Port Macquarie & Coff's Harbour! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Sharon Maas - WaarBenJij.nu Port Macquarie & Coff's Harbour! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Sharon Maas - WaarBenJij.nu

Port Macquarie & Coff's Harbour!

Door: Sharon Maas

Blijf op de hoogte en volg Sharon

10 Januari 2015 | Australië, Coffs Harbour

Heee koukleumen en verstormde mensen!

Hier zijn de bosbranden in volle gang, dus wat regen kunnen wij wel gebruiken. Gelukkig zitten wij in een veilig gebied en zijn wij nóg in de gelegenheid om een verslag te typen.

Laten we beginnen bij onze reis richting Port Macquarie. Op 2 januari zijn we onze reis verder gegaan richting het noorden. Hierbij kwam onze winkelwagen weer goed van pas, om onze backpacks in te vervoeren richting de Greyhound bus :).

Eenmaal aangekomen op het busstation in Port Macquarie, werden we luxe opgehaald met een backpackers busje van ons hostel. Hier hadden we een 6-persoons meiden kamer met een eigen badkamer. Na wat uitgepakt te hebben zijn we daarna op stap gegaan richting het stadje, wat langs de kust gelegen is en waar we die avond dolfijnen hebben gezien!

De eerste dag hebben we een relaxt dagje op het strand gehad en hebben we wat surfers gezien. De tweede dag begon iets minder relaxt, omdat we om half 5 op moesten voor de Sunrise surfing, onze eerste surfles! Na wat oefenen, stuntelen en vallen, is het ons toch gelukt om even op de plank te blijven staan!

De volgende dag zijn we naar het Koala hospital gegaan, de enigste in Australië. Hier worden koala's opgevangen die professionele hulp nodig hebben, omdat ze bijvoorbeeld zijn aangereden, gebeten of gevallen zijn. Dit was al met al een uur wandelen in de hitte, maar dan heb je ook wat. Om 15.00uur was het voedertijd en konden we zien hoe de koala's werden gevoerd en hoe de medicijnen werden toegediend, erg schattig om te zien. 's Avonds werden we door het hostel personeel overgehaald om nog een keer te gaan surfen, dus de volgende ochtend ging onze wekker nogmaals om half 5. Deze keer waren de golven wat beter als de vorige keer en konden we nog wat langer blijven staan. Daarna hebben we de backpacks ingepakt, want onze reis ging 's middags verder naar Coff's Harbour.

Eind van de middag kwamen we daar aan. Hier hadden we een 6-persoons gemixte jongens en meiden kamer. Hier hebben we 's avonds wat andere backpackers ontmoet en hiermee een kaartspelletje gedaan, uiteraard wonnen de dutchies!

De volgende het stadje bezocht. 's Avonds op stap geweest met onze Nederlandse en Belgische kamergenoten, we hadden een gezellig kroegje gevonden waar een bandje optrad.

De dag erna begon met een kater, maar door ons eroverheen gezet te hebben, zijn we 's middags naar de Clog Barn geweest. Dit is een Nederlands huisje met klompenmakerij en een miniatuur gedeelte, waar zelfs Enkhuizen en Medemblik in te vinden waren. En dat dan aan de andere kant van de wereld. In de avond hebben we nog meer Nederlanders en Belgen ontmoet en hebben we met z'n allen een rondje gedaan over de kermis.

De dag erna hebben we zelf een surfplank gehuurd van het hostel en zijn we zelf de golven in gegaan. Helaas was dit niet zo'n succes, door de slechte golven. In de avond hebben we een tour met het hostel gedaan. Deze begon bij de Big Banana, omdat Coff's Harbour bekend staat om de babananteelt. Daarna verder gegaan naar een uitkijkpunt, met uitzicht over de stad. Vervolgens de 'Soltary Island Coastal Walk' gedaan, een wandeling in een natuurgebied waar heel veel wallabies en kangaroes leven. Uiteindelijk zijn we nog bij een Food market beland, waar een bandje optrad en veel voedsel werd verkocht.

Onze laatste dag in Coff's Harbour begon vroeg, voor een dagje wildwater raften! Het was eerst 2 uurtjes rijden met de bus, waarna we uitkwamen bij de Nymboida rivier. We gingen met 4 raftboten de rivier op. Helaas lag de rivier laag, doordat het weinig had geregend en hierdoor is de stroming niet zo hard. Evengoed wel een paar harde afdalingen gehad. Als afsluiting hadden we een georganiseerde bbq. Na vermoeid thuis te komen, moesten we onze tassen weer inpakken. Want onze reis gaat verder naar Byron bay, waar we nu naar onderweg zijn.

Wat we daar beleven horen jullie weer op het volgende reis verslag. Helaas zitten we alweer op de helft van ons avontuur, maar we genieten nog volop!

Veel liefs!

• 10 Januari 2015 - 23:39

Oma 3:

heeeeee meiden!!!
    Wat een super leuk verslag weer!
    Nog zes weken en dat is toch maar mooi nog een heleboel dagen genieten, doen hoor!
    Dikke knuffels voor jullie van oma 3

• 11 Januari 2015 - 09:25

Oma Lies:

Hoi meiden,
    Wat leuk om jullie verslag weer te lezen.
    Ja vakantie vieren is ook hard werken en vroeg opstaan.
    Jullie zien en doen heel veel, geweldig hoor, heerlijk genieten dus.
    En nu op naar Byron Bay!! Ik ben heel benieuw wat jullie daar gaan doen.
    Geniet ze hoor!
    Dikke knuffel van oma Lies

• 11 Januari 2015 - 17:02

Pall Wierenga:

leuk om jullie belevenissen te lezen. Wat een prachtige dingen zien jullie en wat hebben jullie het gezellig. Soms een beetje afzien door het vroege opstaan, maar daar staat veel moois tegenover. En jullie hebben nog een zee van tijd tegoed, want jullie zijn pas op de helft.
    Geniet ze!! En veel groetjes uit een nat en stormachtig Ruurlo.

• 13 Januari 2015 - 15:09

Oma Elly:

Hoi Sharon en Inge

Meiden wat weer een leuk verhaal, opa en ik genieten er volop van, geweldig. En jullie doen zoveel.
    En wij genieten weer van jullie verhalen. En wij ons nog ongerust maken, toen jullie met z`n tweeën
    weg gingen. Wat een avonturen. Nog heel veel plezier en we kijken al weer uit naar het volgende avontuur xxxx Opa Dik en Oma Elly.