Byron bay & Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sharon Maas - WaarBenJij.nu Byron bay & Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sharon Maas - WaarBenJij.nu

Byron bay & Surfers Paradise

Door: Sharon Maas

Blijf op de hoogte en volg Sharon

22 Januari 2015 | Australië, Surfers Paradise

Dag trouwe lezers!
Hier weer even een update van ons avontuur.

Laten we beginnen bij onze regenachtige aankomst in Byron Bay. Het is hier goed te merken dat het regenseizoen is begonnen door de subtropische temperaturen (deze loopt van ongeveer november tot mei).
We zaten in dit hostel in een 9 persoons gemixte kamer, wat aan het strand gelegen is. Helaas hebben we hier GEEN profijt van kunnen hebben, maar er was genoeg leuks te beleven in Byron Bay.

Zo hebben we de eerste dag een wandeling gemaakt naar het Lighthouse en het meest oosterlijke punt van Australië, waar in de verte een groep dolfijnen zwommen!
De volgende dag hebben we een dagtrip naar Nimbin gedaan. Dit is een hippiestadje met één lange straat waar veel hippies te vinden zijn die op drugs leven en dit ook graag willen aansmeren aan anderen. Maar hier waren wij niet van gediend ;)
Tijdens de trip was er ook een bbq inbegrepen en hebben we een wandeling gemaakt naar een waterval die 120 meter de diepte in ging.

De dag erna zouden we eigenlijk gaan kayakken met dolfijnen, maar helaas werd dit afgezegd doordat de oceaan te wild was door het slechte weer. Dit was nu verplaatst naar de dag erna.

In plaats van het kayakken hebben we toen maar sportief fietsen gehuurd. Daar gingen we weer met helm en fietsen aan de linkerkant, maar dit keer ging het ons goed af!

Op onze laatste dag ging het kayakken gelukkig wel door, want het was mooi weer! Na een keertje om te zijn gegaan bij de eerste golf, lukte het ons hierna toch om de kayak recht te houden. Na een paar 100 meter gepeddeld te hebben, kwamen we de eerste grote witte kwallen tegen. En dit werden er alleen maar meer, wel 1000 hebben we er gezien! Dus we hielden onze voeten veilig binnen boord. Gelukkig zagen we ook de mooie dingen, een groepje dolfijnen kwam ons gezelschap houden en bleef even bij onze kayaks zwemmen. Heel bijzonder om ze zo dichtbij te zien! Dit was een leuke ervaring.
Die avond zijn we uit eten geweest bij een gezellig restaurantje in de stad. En daarna was het weer tijd om onze tassen in te pakken, want de volgende dag gingen we naar de Gold Coast (Surfers Paradise).

Hier zaten we op een 4-persoons gemixte kamer wat erg klein was en wat we moesten delen met 2 Chinezen. 's Avonds zijn we het stadje ingegaan. Hier was een markt waar je met een megaslang op de foto kon, dus wij hebben even onze angst overwonnen! Vervolgens hebben we wat gedronken op een terrasje, een erg levendig stadje.

Deze week zijn we naar Whitewaterworld geweest, dit is een waterpark met veel leuke glijbanen en trechters. 1 glijbaan (genaamd wedgie) was best eng, hierbij stond je op een platform in een buis. Vervolgens telde er iemand af van 3, 2, 1 en werd het platform onder je voeten weggetrokken waardoor je de suisbuis in viel.

Om nog meer angsten te overwinnen zijn we de dag erna naar Dreamworld gegaan. Dit is een pretpark die de snelste achtbaan ter wereld heeft. En ja, ook die hebben we overleefd! Deze achtbaan (genaamd de Tower of Terror) gaat 160 km/uur in 7 seconden en 100 meter de lucht in, en dat achteruit! We vonden hem zo leuk dat we wel 3x zijn geweest!

De volgende dag hebben we een ontspanningsdag op het strand gehad. In de avond zijn we naar het skydeck observatiepunt geweest, hierbij heb je vanaf 200 meter hoogte uitzicht over de stad. Heel mooi met alle lichtjes van het centrum.

Op onze laatste dag hebben we weer wat ingepakt en wat geshopt. 's Avonds hebben we voor het eerst een kangaroe burgertje gebakken wat erg goed smaakte! Dat moet je toch geprobeerd hebben nu we hier zijn, haha.

Onze reis gaat vandaag weer verder naar Brisbane, wat maar een uurtje rijden is vanaf hier.

Tot op het volgende reisverslag! Xxx

• 22 Januari 2015 - 08:05

Sieta:

Meiden, wat een heerlijk begin van de dag om bij het ontbijt jullie avonturen te lezen! Jullie maken wat mee zeg, fantastisch! Blijf lekker genieten en we kijken weer uit naar het volgende reisverslag. Dikke kus van ons allemaal.

• 22 Januari 2015 - 08:53

Oma Lies:

lieve meiden,
    Wat hebben jullie weer leuke dingen meegemaakt, daar kan ik heel erg van genieten.
    En al die enge dingen, nou die achtbaan lijkt me wel wat, haha.
    In Byron Bay zijn Syph en ik ook naar de witte vuurtoren gelopen en ook naar de meest oostelijke punt van Australie en niet te vergeten Nimbin waar Bronwyn heeft gewoond.
    Heel veel plezier in Brisbane, ik hoop voor jullie dat het niet zo veel regent.
    Geniet ze hoor!!!

• 22 Januari 2015 - 09:13

Oma 3:

yeeeeeees!!!!! Ik liep toch zo aan jullie te denken de laatste dagen, hopend op het volgende verslag!
    Altijd weer genieten en wat omschrijf je dit leuk, kan het helemaal voor me zien.
    Ones in a lifetime is dit toch? Alhoewel, misschien willen jullie volgend jaar wel weer lol
    Heeeeeele goede reis verder, in gedachten volg ik jullie op de voet. Geniet dubbel en dwars en een hele dikke vette hug van up-above naar down-under van oma 3

• 22 Januari 2015 - 16:29

Opa Peter:

lieve Sharon, wat maken jullie een leuke dingen mee en wat schrijf je dat prachtig op. Heel leuk. Dank je wel.
    Opa

• 22 Januari 2015 - 17:35

Marco 1:

Hoi Sharon, wat een leuk verhaal. Jullie maken echt wat mee. Sta er maar goed bij stil, over deze trip praat je jaren later nog, zo niet tientallen jaren later. Groetjes Marco

• 22 Januari 2015 - 17:56

Pall Wierenga:

Wat weer een mooie avonturen en ook soms best wel eng. Zo'n grote slang en die snelle achtbaan, geeft een geweldige adrenalinekick. Super!! Blijf lekker genieten en ik wacht al weer op de volgende gebeurtenissen. Veel liefs uit Ruurlo.

• 22 Januari 2015 - 19:30

Maartje:

Dude! Wie eet er nou kangoeroe:p!

• 23 Januari 2015 - 17:27

Oma Elly:

Meiden, wat weer een avontuur en je passie voor hoge, snelle, angstige attracties, Sharon, dat weten wij maar al te goed. Fijn dat jullie zo genieten . Groetjes en xxx van Opa Dik en Oma Elly .