Eerste week Australië! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Sharon Maas - WaarBenJij.nu Eerste week Australië! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Sharon Maas - WaarBenJij.nu

Eerste week Australië!

Door: Sharon Maas

Blijf op de hoogte en volg Sharon

07 December 2014 | Australië, Canberra

Hoihoi allemaal,

Daar is ie dan het eerste reisverslag uit Australië.

Laten we beginnen met de vliegreis, die 22 uur zou gaan duren. We zijn om 12.30uur vertrokken uit Amsterdam en kwamen om 23.30uur (Nederlandse tijd) en 06.00uur (Chinese tijd) in Guangzhou aan. Om 08.20uur (Chinese tijd) ging onze volgende vlucht verder naar Sydney waar we 20.30uur (Australische tijd) aankwamen. We hebben wat films gekeken en gelukkig wat kunnen slapen. Doordat we vooruit gingen in de tijd is het bijna de gehele vlucht donker geweest. Het enige nadeel van de vlucht was dat we bij het boeken van de tickets een verkeerde maaltijd hadden aangeklikt een 'aziatische vegatarische maaltijd'. Alleen deze vielen niet echt in de smaak, dus kwamen we verhongerd aan in Australië haha. Vervolgens 2 uur in de rij moeten wachten voor de douane, waar we fluitend doorheen kwamen.

Na onze bagage opgehaald te hebben, hebben we een shuttle bus gevonden die ons naar het hostel bracht. We kwamen op een 6 gedeelde meiden kamer, die met ons erbij vol was.

De volgende ochtend waren Inge en ik door de jetlag om 06.00uur klaarwakker. Dus we liepen om 07.30uur op straat, opzoek naar ontbijt/supermarkt haha. Dezelfde middag zijn we naar het centrum gelopen en hebben daar de Harbour bridge en het Opera house bezocht. Ook hebben we de Harbour bridge bewandeld. 'S avonds werd het kerstfeest ingeluid en was er vuurwerk in de haven, wat veel spectaculairder is dan in Nederland.

De dag erna hebben we een Sightseeing tour gedaan naar Bondi beach en een gedeelte door het centrum van Sydney. 'S avonds tijdens het koken in het hostel, bezoek gehad van een kakkerlak, dat was iets minder. Vandaag ook tickets voor de skywalk geboekt.

Vandaag was het zo ver, we gingen de skywalk doen op de Sydney tower, en jawel deze was 268 meter hoog waarbij je op een glasplaat staat, waardoor je dus de auto's onder je zag rijden vanaf zo'n hoogte. Maar wat een uitzicht!

Woensdag zijn we met de Ferry naar Taronga zoo geweest, waarna je met een kabelbaan naar het park ging. Hier hebben we leuke Australische dieren gespot zoals; de koala, kangaroes en walibies.

De volgende dag ging onze wekker om 06.00uur, want we gingen een bustour doen met AAT Kings rond Sydney, Northern beaches en Manly beach. Helaas viel dit een beetje tegen, je werd 3x uit de bus geloosd en mocht je het verder gaan uitzoeken. Hierna hebben we onszelf maar op de Macdonalds getrakteerd als goedmaker haha.

Op onze laatste dag hebben we weer wat ingepakt en zijn we naar de Garden of Sydney geweest, een heel mooi park met veel gekleurde bloemen. 'S avonds hebben we lekkere Hollandse wentelteefjes gemaakt.

Gisteren hebben we om 11.00uur uitgecheckt bij het hostel en werden we om 11.30uur opgehaald door mijn tante en oom die uit Canberra komen. Doordat hun niet zo vaak in Sydney komen zijn we samen nog even langs de Harbour bridge en het Opera house gelopen. De auto stond geparkeerd in de buitenwijk van Sydney, dus moesten we eerst 40 minuten met de trein, welke niet zo snel gaan als in Nederland. Na 18 haltes waren we bij de auto aangekomen, waarna we nog 3.5 uur moesten rijden voordat we in Canberra waren. Onderweg heel veel regen en onweer gehad (wat zeldzaam is) en veel wilde kangaroes gezien!
'S avonds nog een beetje Sinterklaas gevierd, we hadden voor Syphra en Tony (oom en tante) een rijm gemaakt en marsepein en pepernoten in hun schoen gedaan.

Vandaag een kleine sightseeing tour gedaan door Canberra (ja bij ons is het alweer 17.30uur). En weer wilde kangaroes gespot, boodschappen gedaan en straks lekker bbqen. :)

Dit was een 'kleine' samenvatting van mijn eerste week in Australië.
Ik hoop dat ik snel weer een verslag kan typen, om jullie op de hoogte te houden en jaloers te maken.

Veel zonnig liefs uit Canberra
xxxxxxx

  • 07 December 2014 - 10:30

    Sieta:

    Jeetje meiden, wat hebben jullie al veel ondernomen! Doe de hartelijke groeten daar en blijf vooral genieten! Dikke kus van ons allemaal.

  • 07 December 2014 - 11:00

    Sanne:

    Jaloers ben ik zeker! Wat een leuke verhalen en ervaringen, nu al!
    Wat leuk dat jullie bij je oom en tante zijn, lekker even bij kletsen!
    Veel plezier weer, en ik wacht weer op het volgende verhaal!
    Kus

  • 07 December 2014 - 11:06

    Oma 3:

    hoi meiden,
    Hehe, eindelijk een verslag, ik zat er echt op te wachten, was zooooo benieuwd!
    Zo te lezen hebben jullie een supertijd! Volgens mij gaat de whatsapp of sms niet echt jofel??? Ik wacht in spanning op jullie volgende verslag. Allebei dikke kus en heeeeeeeel veel plezier!!!

  • 07 December 2014 - 11:11

    Oma Lies:

    Ha die Sharon en Inge, jullie hebben al heel wat gezien. Het weer was een beetje
    OnAusyralisch maar toch wel lekker warm.
    En nu gezellig in Canberra bij Syph en Toon en Frodo niet te vergeten.
    Ik hoop dat jullie een geweldige tijd daar hebben!!
    Hartstikke leuk dat jullie pepernoten en marsepein hebben meegenomen voor in de schoen.
    Een dikke kus voor jullie allemaal.

  • 07 December 2014 - 11:29

    Opa Peter:

    Sharon, wat vind ik het leuk om jouw verslag te lezen. Ik wist niet dat je zo leuk kunt schrijven. En wat gaat het goed. Ik vind het echt heel dapper zoals jullie je er doorheen werken. Ik had echt niet gedacht dat je allerlei problemen zou krijgen. Maar zo gemakkelijk alles aanpakken, dat had ik niet durven dromen.
    Ja, die Aziatisch-vegetarische maaltijd in het vliegtuig is werkelijk verschrikkelijk en heel erg weinig. Dat was ons al bekend. En dan dat lange wachten bij de douane; ook dat kennen we. Wat gaat de tijd snel. Nu al weer bij Syphra en Tony. Al die dingen die je van Sydney beschrijft, hebben oma Lies en ik ook gezien. Ook de tocht omhoog in de toren. En dat schitterende opera-gebouw.
    Wij waren toen bij Michaelin Gosford en gingen met zijn auto een dag op en neer naar Sydney. Als jullie later naar het noorden gaan, kom je waarschijnlijk door het dorp daar in de buurt waar mijn vader, jouw overgrootvader Sirach gewoond heeft en begraven ligt.
    Ik zal al jouw berichten met heel veel aandacht lezen. Doe tante Sief en ome Toon maar de groeten. Over een kleine twee weken bel ik ze op, omdat ze dan 42 wordt.
    Nog heel veel schitteren weken en indrukwekkende ervaringen gewenst. Alleen omdat jullie naar Australie zijn gegaan, heb ik facebook genomen. Dat interesseerde mij niet. Maar nu vind ik dat toch wel heel erg leuk.
    Groetjes van opa Peter.

  • 07 December 2014 - 11:39

    Herma:

    Zo meiden nog maar 1 week op weg en al zoveel gezien!!!! Super!!!! Kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal. Geniet lekker. Groetjes uit een regenachtig, koud en donkere dagen voor kerst Nederland, van Herma xx

  • 08 December 2014 - 10:28

    Henny (Pall) Wierenga:

    Hallo Sharon en Inge,
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen en wat hebben jullie al veel gezien. Een kakkerlak in de keuken lijkt mij ook geen feest, maar jullie zijn weer een ervaring rijker. Doe onze hartelijke groeten aan Syphra en Tony. Heel erg leuk, dat jullie nu met eigen ogen kunnen zien waar ze wonen. Geniet nog maar heel veel en ik kijk met spanning uit naar jullie volgende verslag.
    Veel liefs uit Ruurlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Sharon

Actief sinds 24 Nov. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 7711

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 23 Februari 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: